Menu Zavřeno

Z možnosti nutnost – investujte do digitalizace

digitalizace
Když před několika měsíci vypukla koronavirová epidemie, málo kdo čekal, kam až to dojde a jak zásadním způsobem bude ovlivněn život na celém světě.
Pod tlakem nucené sociální izolace jsme přestěhovali své životy domů a spoléháme na digitální technologie s jejichž pomocí pracujeme, komunikujeme, nakupujeme a trávíme volný čas. Bez moderních technologií již nemůže existovat žádný podnik, město ba dokonce ani stát. Přestože se o digitální transformaci hovoří již několik dekád, dosud se jednalo spíš jen o možnost, která se však nyní stává nutností pro přežití v bezkontaktním prostředí. Kdo digitalizaci zatím příliš neřešil, má nejvyšší čas začít do ní investovat!
Jarní a podzimní vládní protikoronová opatření totiž obzvláště malým a středním podnikům ukázala, že pokud chtějí udržet svůj byznys, neobejdou se bez digitalizovaného podnikového řízení, elektronické komunikace či online prodejního kanálu. 
Naštěstí je na trhu dostatečný výběr řešení, i když těch  pozoruhodných  je jen pár. (Čtěte dál, jsme pyšní, že vám jedno takové můžeme nabídnout.)

Co čekat od digitalizace

Ještě vloni malé a střední podniky od investic do technologií čekaly zefektivnění procesů, zlepšení produktivity práce zaměstnanců, přilákání nových zákazníků či získání náskoku před konkurencí (dle studie společnosti SMB Group zabývající se výzkumem, analýzou a poradenstvím zaměřujícím se na přijetí technologií a trendy na trhu malých a středních podniků). 

důvody digitalizace

Stačilo však pár měsíců s pandemií a následnými vládními opatřeními, aby se jejich očekávání změnila. Nyní se od technologií požaduje řešení problémů způsobených nemožností setkat se fyzicky se zákazníky, je potřeba zlepšit schopnost spolupráce zaměstnanců na dálku, zastavit pokles prodejů, omezit ztráty, optimalizovat procesy, obnovit výrobu s omezeným počtem zaměstnanců či začít více využívat on-line marketing k rozvoji podnikání.

K tlaku na získání nových zákazníků se tak přidává potřeba udržet kontakt s těmi stávajícími a umět jim poskytnout co nejlepší podporu on-line. A to už jde bez Pozoruhodného produktu těžko.

Krize přináší příležitosti. Přestože je v tomto období nejistota jedinou jistotou, malé a střední podniky si uvědomují, že investice do inovací je cesta ven z krize. Proto více než 90% respondentů posledního průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) plánuje nějaké investice. Nejčastěji se jedná o inovaci technologií či zjednodušení administrativy .

Jak je na tom vaše organizace? Digitalizujete? 

Jak nám aktuální dění ukazuje, kdo zvládl adoptovat digitální technologie, rychleji inovuje a je v případě krize schopen zareagovat a nabídnout nový produkt nebo službu. 

Velké společnosti jsou většinou v digitalizaci dál. Malé a střední podniky však nyní mají výhodu, že mohou přeskočit některé technologie, do kterých dříve investovaly korporace a o nichž již víme, že jim zvoní hrana. Například v minulosti hojně zaváděné serverové aplikace podnikových informačních systémů, jež byly využívány pro spolupráci uživatelů, sdílení informací a řízení procesů začínají být zastaralé. Se vzdáleným přístupem uživatelů a prací na dálku přichází nové výzvy. Malé a střední podniky mají nyní možnost implementovat nové technologie výrazně levněji a rychleji. 

Budoucnost je v cloudu

IS QML

Nemyslíme ovšem ty cloudy, které se neobejdou bez kvalitního správce systému, terminálů, licencí operačních systémů, VPN a řešení problémů s provozováním spojených.

Máme na mysli systémy, které jsou pro cloud postaveny od samotného začátku. Kde vzdálený přístup je možný z jakéhokoliv zařízení s přístupem na Internet prostřednictvím webového prohlížeče.

Nic víc nepotřebujete! Odpadá starost o zabezpečení dat, infrastrukturu a technologie. To vše řeší provozovatel systému. A vám zbyde čas na důležitější projekty.  

V cloudech je budoucnost. Tak vidíme digitalizaci my!

My jsme budoucnost

Společnost Q – COM nabízí své služby v oblasti systémů řízení a IT již více než dvacet let. Nejsme vyznavači hesla, že čas jsou peníze. Mnohem více nám záleží na kvalitě našich služeb a spokojenosti našich klientů. Proto do každé zakázky dáváme maximum našich znalostí a zkušeností. Naše informační systémy podporují systémy řízení a procesní i projektové řízení společností a naopak v oblasti systémů řízení umíme řešit také digitální výzvy – digitalizaci procesů, IT bezpečnost a optimalizaci IT.

V nedávném výzkumu napříč EU, který měl za cíl zjistit, jak jsou na tom malé podniky s digitalizací, 73% dotázaných uvedlo, že mají potíže s nastavením a implementací nových technologií a trápí se s migrací z předchozích systémů či s vyřazením starých technologií z provozu. 51% procent dotázaných obtížně hledá správnou technologii, jež by odpovídala jejich potřebám a 38% malých a středních podniků by přivítalo podporu při zaškolení. Toť údaje ze zprávy, kterou financovala Mezinárodní skupina Vodafone Group .

Všechny tyto zmíněné potíže mají společného jmenovatele. Základem je vybrat si kvalitního dodavatele, který zajistí, že se organizace nebudou cítit ztraceny. A přesně o to se snažíme. Proto jsme se v této nelehké době a navzdory obtížné ekonomické situaci rozhodli věnovat většinu úsilí projektu, o kterém jsme přesvědčeni, že má smysl!

Toto naše přesvědčení ještě posílilo začátkem prosince, neboť námi vyvíjený informační systém QML získal ocenění Pozoruhodný produkt 2021, jež uděluje vydavatel stránek BusinessIT.

V kategorii Informační systémy se tak QML zařadil mezi pozoruhodné produkty, které inovativně řeší určitý problém či poskytují zajímavé inovativní funkce. Ve všech případech se jedná o produkty s potenciálem pomoci organizacím posunout se vpřed. Kompletní seznam oceněných produktů je k dispozici na webových stránkách vydavatele . Hodnocení QML sdílíme na webu www.qml.cz.

podnikový informační systém QML

Webový podnikový informační systém QML, který neustále vylepšujeme, je bez nadsázky antiCovid. V maximální míře totiž podporuje práci na dálku, bez potřeby setkání pracovních týmů. Zaměstnanci mohou pracovat z bezpečí domova nebo třeba z chalupy. Všechny potřebné údaje mají hned po ruce a stačí jim jen zařízení s připojením na Internet a webový prohlížeč.

Takto funguje digitalizace u nás:

Díky propojení s ostatními systémy, které u nás využíváme, mají naši manažeři okamžitý přehled o ekonomických výsledcích, ať se právě nachází kdekoliv. Data však neputují jen do IS QML, ale i obráceným směrem.

Takže Marcela může v klidu fakturovat po nocích, kdy jí děti konečně spí, bez potřeby přihlášení skrz VPN do účetního systému a v rychlosti sfoukne i personalistiku.

Díky propojení se souborovým systémem si Martin z pohodlí domova prohlédne podklady pro příští schůzku uložené na serveru a v modulu Kontakty zkontroluje, s kým se má potkat. Ano, né vždy se osobnímu kontaktu vyhneme, ale snažíme se ho eliminovat, co to jde.  

Obchoďáci zadávají podrobnosti o zakázkách přímo z terénu a kdykoliv mají přehled o proběhlých jednáních a detailech, co se domluvilo. 

Manažeři řídí své týmy prostřednictvím modulu Úkoly. A když není někomu něco jasné, hned se to prodiskutuje v chatu. 

I naši vývojáři řeší požadavky na úpravy či opravy přímo v systému a případně diskutují nad jejich řešením. Klienti zadávají své požadavky přímým kanálem ze své instalace IS QML prostřednictvím speciálně vyvinuté funkce.

A náš „generální“? Těší se, až bude moci jít na tenis, protože ho konečně nezatěžujeme požadavky na investice do technologií z důvodu padající VPNky či přetíženého serveru. Co vyžaduje jeho schválení, to skrz IS QML zvládne i z kurtu.  

IS QML není instantní krabicové řešení. Každé implementaci předchází analýza stávajících procesů a jejich optimalizace. Citlivé nasazení informačního systému je doprovázeno importem dat z dosavadních systémů či jejich propojením.

IS QML upravujeme zákazníkovi na míru dle jeho potřeb a procesů. Není výjimkou, že se naši zákazníci aktivně podílí na dalším rozvoji systému, kdy nám zasílají náměty a požadavky na úpravu.

V průběhu implementace systému jsou realizačnímu týmu k dispozici konzultanti, kteří vše ochotně vysvětlí, ukážou, poradí. Zaškolení koncových pracovníků je naprostou samozřejmostí a i posléze je jim téměř nepřetržitě k dispozici naše technická podpora, která je připravena poradit či vyřešit vzniklé potíže.

Hřeje nás, že byl IS QML oceněn jako Pozoruhodný produkt 2021, ale mnohem více nás těší, že ho obdobně hodnotí i naši zákazníci. 

Informační systém QML se vyznačuje především #rychlou implementací. #bleskovou podporou. #snadným ovládáním. #přehledností. #komplexností. #modularitou.